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Discussions of approved MM1 and MM1 HD custom mansions (Mac and Windows) >> Catacombs >> Designing rules for a Catacombs-section
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Message started by Freddy on 08.10.2007 at 20:16:15

Title: Designing rules for a Catacombs-section
Post by Freddy on 08.10.2007 at 20:16:15
Before starting a new section.
1° You need to ask for permission to start building. To avoid that more than one designer should be busy!
2° Ask for the CATACOMBS ORIGINAL file.
3° Meanwhile search for one or more beta-testers.
4° And read the instructions below very carefully.

Here are the MUSTs and DON'Ts for each designer of a new Catacombs-section.
1° The designing of the new section needs to be done with the received CATACOMBS ORIGINAL file. It is strictly forbidden to copy things from an other mansion into this CATACOMBS ORIGINAL file.
2° A section should have around 15 rooms and around 15 secrets.
3° Jack must be able to go back from the new section to the previous one.
4° In that previous section the exit door and the BBB with "To be continued ..." must be removed. Removing a BBB needs to be done in 2 steps: first delete the text in the editor and only then erase the brown sign.
5° Do never move the save pedestal from the previous section. Other small changes in the finishing room of the previous section are allowed.
6° Each secret must contain money. One single silver coin is already okay.
7° The section should have exactly $ 5.000. Is easy to check in the mansion builder at "Special / Mansion info".
8° The difficulty-degree is obliged: NORMAL. Not now and then, but always.
9° Each section may have only one save point, at the very end of the section.
10° The end of the section needs 4 features, best in this order: a BBB with the common info of the section, a save pedestal, a 2nd BBB with "To be continued ..." and an exit door. All money and secrets are supposed to be placed before those 4 last pieces.
11° Pre-launches or screenshots are not allowed.

And at the end:
1° Send a copy to the beta-testers. But make needed changes in the CATACOMBS ORIGINAL yourself.
2° Finally send the CATACOMBS ORIGINAL file back.


Title: Re: Designing rules for a Catacombs-section
Post by Mikee on 08.10.2007 at 22:35:24
Freddy, who are the beta-testers? Not this from the Expansion-pack or???

Title: Re: Designing rules for a Catacombs-section
Post by Freddy on 10.10.2007 at 06:11:14
Yes and no. The contest had judges: Tobin, Jacob & Vern. But when building a mansion, for the Expansion Pack OR for Catacombs etc., it is best to find people to check if everything is okay in your mansion. And those persons are called: beta-testers. Because they are testing.

Title: Re: Designing rules for a Catacombs-section
Post by Freddy on 10.10.2007 at 06:18:59
Catacombs Design Regeln

Vor dem Beginn der Arbeit an einer Section:
1. Um zu verhindern, dass mehr als ein Designer an einer neuen Section arbeitet, musst Du vorher die Erlaubnis zum "Baubeginn" einholen.
2. Frage nach der CATACOMBS ORIGINAL Datei.
3. In der Zwischenzeit kannst Du schon einen oder mehrere Beta-Tester suchen.
4. Und lese untenstehende Anweisungen sorgfältig.

Hier sind die MUSTs und DONTs für jeden Designer einer Catacombs-Section:
1. Das Design an der neuen Section, muss mit der (per Mail erhaltenen) CATACOMBS ORIGINAL Datei erfolgen. Es ist streng verboten Material aus anderen Mansions in die neue Catacombs Section hineinzukopieren !
2. Eine Section sollte ca. 15 Räume und ca. 15 Secrets haben.
3. Jack muss in der Lage sein, von der neuen Section in die vorherige zurückzukehren.
4. In der vorherigen (ehemals letzten) Section muss die Ausgangs-Tür und das BBB mit "To be continued..." entfernt werden. Das Entfernen eines BBBs muss in 2 Schritten erfolgen: zunächst muss der TEXT des BBBs gelöscht werden. Erst danach kann das BBB selbst aus dem Raum entfernt werden !
5. Verändere NIEMALS die Position des Save-Podestes im letzten Raum der vorherigen Section (um ein Wiederladen gespeicherter Saves zu ermöglichen). Andere geringe Änderungen im letzten Raum der vorherigen Section (z.B. um sie besser an Deine neue Section anzupassen), sind erlaubt.
6. Jedes Secret muss Geld enthalten, Schon eine Silber-Münze reicht aus.
7. Die Section muss genau $ 5000 enthalten. Dies kann leicht nachgeprüft werden unter "Special > Mansion Info" im Editor.
8. Der Schwierigkeitsgrad MUSS definitiv NORMAL sein. Und zwar durchgehend !
9. Jede Section darf nur einen Save Point haben, und zwar am Ende (letzter Raum) !
10. Das Ende der section benötigt folgende 4 Features (am besten in dieser Reihenfloge):
- ein BBB mit dem Text "End of section XX, designed by XXXX, Perfect score at this point XXX $"
- ein Save Podest
- ein BBB mit "To be continued...."   und
- eine EXIT Tür
11. Vor-Veröffentlichungen und Screenshots sind nicht erlaubt.

Und zu guter letzt:
1. Sende eine Kopie an die Beta-Tester. Aber mache alle benötigten Änderungen selbst, in der  CATACOMBS ORIGINAL Datei
2. Abschliessend sende die fertige CATACOMBS ORIGINAL Datei zurück (an die Administrators).

[smiley=dankk2.gif]to aquaMat for the translation.

Title: Re: Designing rules for a Catacombs-section
Post by Mikee on 10.10.2007 at 23:37:59
Yes, thanks freddy and aqua!!  :D ;D

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